27 maart 2020
Zoals u wellicht weet is een Vereniging van Eigenaars een veelomvattende entiteit. Wanneer een VvE bij vb&t VvE diensten in beheer komt, is het dan ook van belang dat alle zaken van meet af aan grondig en correct worden geregeld.
Om dit te garanderen heeft vb&t VvE Diensten de afdeling ‘Opstart en Overname’ in het leven geroepen. Het verwerken van nieuwe VvE’s is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een nevenactiviteit vanuit de verschillende beheerkantoren/vestigingen, tot iets dat een volwaardige afdeling vereist.
Dit team van vier zet zich vanuit het hoofdkantoor in Eindhoven in om de onboarding van jaarlijks tientallen verenigingen te begeleiden. Dit traject omvat alle administratieve zaken, zoals het verwerken van ledengegevens en notarisstukken, maar de afdeling kan bijvoorbeeld ook hulp bieden bij het opstellen van een splitsingsakte of afspraken maken met mogelijke beleggers.
Zoals de naam ‘Opstart en Overname’ al doet vermoeden zijn er twee manieren waarop een VvE in beheer kan komen. De opstart houdt in dat het een compleet nieuwe VvE is.
Het complex is dan bijvoorbeeld net opgeleverde nieuwbouw, of een bestaand pand dat onlangs pas is ‘gesplitst’. Daarnaast kan het voor komen dat een reeds bestaande VvE bij vb&t VvE diensten in beheer komt. In dat geval biedt het team administratieve ondersteuning aan de vestigingen.
Met de onboarding van bijna 100 verenigingen vorig jaar, is de afdeling een onmisbaar orgaan in de organisatie geworden.
Immers, als de zaken aan de voorkant goed zijn geregeld, profiteren alle betrokkenen – en dus ook de eigenaren – hier uiteindelijk van.